
Ο AAA Foundation for Traffic Safety, ή απλά γνωστός και ως ΑΑΑ, είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός με βάση την πρωτεύουσα των ΗΠΑ, Washington DC, όπου εδώ και 70 έτη, από το 1947 προσπαθεί να βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Οι μελέτες του έχουν το χαρακτηριστικό ότι ερευνούν το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, σαν ένα κοινωνικό φαινόμενο, εξετάζοντας για παράδειγμα τι συνέπειες έχει η οικονομική κατάσταση, το μορφωτικό επίπεδο, το άγχος κτλ στην οδηγική συμπεριφορά των οδηγών.
Στην παρούσα έρευνα, το ΑΑΑ εξετάζει την συσχέτιση μεταξύ του ύπνου και των τροχαίων ατυχημάτων. Εξετάζοντας 7.234 οδηγούς που ενεπλάκησαν σε 4.571 ατυχήματα μεταξύ 2005 και 2007 ανακάλυψαν πως υπάρχει ένα μοτίβο που σχετίζει την έλλειψη ύπνου με την πιθανότητα να εμπλακείς σε ατύχημα.
Συγκεκριμένα όσοι κοιμήθηκαν το βράδυ 6 με 7 ώρες, είχαν 1,3 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να εμπλακούν σε ατύχημα σε σχέση με όσους κοιμήθηκαν 7 και πλέον ώρες. Τα νούμερα αυξάνονται καθώς μειώνονται οι ώρες βραδινού ύπνου, έτσι για 5 με 6 ώρες η πιθανότητα ατυχήματος είναι 1,9 φορές μεγαλύτερη, για 4 με 5 ώρες είναι 4,3 φορές μεγαλύτερη, ενώ εκτοξεύεται στον πολλαπλασιαστή ρίσκου 11,5! Τα νούμερα αυτά δείχνουν πως με λιγότερες από 5 ώρες ύπνου, η πιθανότητα εμπλοκής σε ατύχημα είναι ίδια με αυτή της οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Αν και σχεδόν όλοι, δηλαδή το 97% των ερωτηθέντων, συμφωνούν πως δεν πρέπει να οδηγούμε όταν είμαστε νυσταγμένοι, ένας στους τρεις δήλωσε πως τουλάχιστον μια φορά κατά τον προηγούμενο μήνα ήταν τόσο νυσταγμένος που κλείνανε τα μάτια του. Την ευθύνη για την έλλειψη ύπνου έριξαν κατά πλειοψηφία στο απαιτητικό ημερήσιο πρόγραμμα, κυρίως της δουλειάς.
Στο παρακάτω δελτίο τύπου μπορείς να τα δεις και αναλυτικά, αλλά αυτό που πρέπει να μας μείνει είναι πως ο επαρκής ύπνος είναι αναγκαίος για τον εγκέφαλο και επειδή η οδήγηση είναι κυρίως πνευματική λειτουργία, ο κίνδυνος ελλοχεύει ακόμη και αν δεν έχουμε έντονα σημάδια κόπωσης. Όταν φτάσουμε στο σημείο να αντιλαμβανόμαστε έντονα την κόπωση τότε μάλλον φλερτάρουμε με μεγάλους πολλαπλασιαστές ρίσκου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου