Ερχεται το iPhone για τους... φτωχούς



Την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διεύρυνση της πελατειακής βάσης της δείχνει να επιδιώκει πλέον η Apple, η οποία αποφάσισε να «χτυπήσει» -και μάλιστα με έναν ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο- τα μεσαία στρώματα της αγοράς.



Στις αρχές της εβδομάδας, τα βλέμματα στράφηκαν στην παρουσίαση του νέου iPhone SE (Special Edition), όμως, μία άλλη κίνηση του αμερικανικού κολοσσού που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σχετίζεται με τη μείωση της τιμής του iPhone 5S, το οποίο θα φθάσει να πωλείται στην Ελλάδα στα επίπεδα των 299 ευρώ. Πρόκειται για τη χαμηλότερη τιμή πώλησης ενός iPhone, το οποίο, μέχρι τώρα, έδειχνε να απευθυνόταν στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς.

Το iPhone 5S μπορεί να παρουσιάστηκε το 2013 και γενικώς να μη θεωρείται ότι μπορεί να συγκριθεί από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών με τις Android συσκευές που κινούνται στα ίδια επίπεδα τιμών, όμως, το εμπορικό σήμα της Apple είναι τόσο ισχυρό που εκτιμάται ότι θα προσελκύσει πολλούς καταναλωτές. Και μπορεί η οθόνη να είναι μικρή (4 ίντσες) αλλά, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Apple, πολλοί καταναλωτές προτιμούν τις μικρές οθόνες.

Πρακτικά, όμως, το iPhone 5S θα λειτουργήσει ως το πρώτο βήμα για όσους καταναλωτές θέλουν να μεταπηδήσουν στο iOS αλλά μέχρι τώρα δεν το έκαναν λόγω της υψηλής τιμής των smartphones της Apple.
Αντίστοιχη είναι και η στρατηγική πίσω από το λανσάρισμα του iPhone SE, ενός smartphone πολύ πιο ισχυρού από το iPhone 5S, το οποίο στην Ελλάδα είναι προγραμματισμένο να είναι διαθέσιμο στις 7 Απριλίου με την τιμή να ξεκινά από τα 499 ευρώ. Πρακτικά, πρόκειται για μία συσκευή με τα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός iPhone 6S στο μέγεθος του iPhone 5S, καθώς η οθόνη είναι στις 4 ίντσες.

Με την τιμή, στην Ελλάδα, να είναι λίγο πάνω από τα 400 ευρώ, είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ένας σημαντικός αριθμός χρηστών Android συσκευών που θα κάνουν το βήμα προς το iOS μέσω του iPhone SE, ακόμη και αν η οθόνη είναι μικρότερη από εκείνη που έχουν στο υπάρχον smartphone τους. Άλλωστε, αν χρειάζονται τελικώς μεγαλύτερη οθόνη μπορούν να πάνε προς την κατεύθυνση του iPhone 6S (4,7 ίντσες) ή του iPhone 6S Plus (5,5 ίντσες).
Πρακτικά, η Apple με αυτόν τον τρόπο επιδιώκει να δώσει μία ισχυρή τονωτική ένεση στις πωλήσεις των iPhone, προσελκύοντας νέους χρήστες. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες εκτιμήσεις, τα περιθώρια κέρδους για την Apple δεν είναι ιδιαίτερα υψηλά, όπως και για τους διανομείς της, αλλά ο αμερικανικός κολοσσός προσβλέπει περισσότερο στο να «προσδεθούν» στο άρμα του iOS όσο το δυνατόν περισσότεροι καταναλωτές. Άλλωστε, τα πραγματικά κέρδη προέρχονται από υπηρεσίες όπως είναι το iTunes.

Το μικρό iPad Pro
Παρεπιμπτόντως, η Apple επιδιώκει να κάνει κάτι αντίστοιχο και στο χώρο των υπολογιστικών συσκευών. Η πτώση των πωλήσεων των iPads αποδίδεται και στο ότι οι καταναλωτές αργούν να «ανανεώσουν» τη συσκευή τους, οπότε η Apple δείχνει να σκέφτηκε ότι θα πρέπει να απευθυνθεί στους χρήστες Windows υπολογιστικών συσκευών και ιδίως εκείνων που θέλουν ένα πολύ ελαφρύ μηχάνημα με ένα πληκτρολόγιο.
Το πρώτο βήμα είχε γίνει με το iPad Pro με οθόνη στις 12,9 ίντσες. Τώρα, ήρθε η σειρά για μία μικρότερη έκδοση, το iPad Pro στις 9,7 ίντσες, το οποίο, επίσης, ανακοινώθηκε στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας. Μαζί με το νέο, «μικρό» iPad Pro ανακοινώθηκε και ένα πληκτρολόγιο για τη συγκεκριμένη συσκευή, το οποίο πρακτικά το μετατρέπει από ένα tablet σε έναν μικρό προσωπικό υπολογιστή.

Οι κινήσεις αυτές δείχνουν μία αλλαγή της στρατηγικής της Apple επί της εποχής Τιμ Κουκ. Επί Στιβ Τζομπς η έμφαση ήταν στα υψηλότερα στρώματα της αγοράς όπου είναι πιο εύκολο να βρεις καταναλωτές διατεθειμένους να αποκτήσουν κάτι που ενδεχομένως να κοστίζει λιγότερα απ’ όσο το βρίσκεις σε ένα κατάστημα, αλλά το εμπορικό σήμα του είναι τόσο ισχυρό που θα σε προσελκύσει. Ο κ. Κουκ, όμως, δείχνει αποφασισμένος να προσαρμοστεί στα σημεία των καιρών που ζητούν από τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν συσκευές που κινούνται σε -έστω και λίγο- πιο προσιτά επίπεδα.

πηγή:http://www.imerisia.gr

About George Tservakis

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου