Ένα Ριάλιτι στην Αμερική Καταφέρνει να Αναμορφώσει μια Φυλακή


Η σοβαρή δυσκοιλιότητα του Robert Holcomb ίσως είναι ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορεί να συμβούν στη φυλακή της Κομητείας Κλαρκ στο Τζέφερσονβιλ, στην Ιντιάνα. Χάρη στους συγκρατούμενους του Holcomb, που δεν τον άφησαν να πάει στις κοινόχρηστες τουαλέτες στη φυλακή, και τα προβλήματα υγείας του που ακολούθησαν, ο σερίφης της Κομητείας Κλαρκ Jamey Noel μπόρεσε να κάνει αλλαγές στη φυλακή του, έτσι ώστε κανένας κρατούμενος να μην αντιμετωπίσει τον ίδιο εκφοβισμό με τον Holcomb. Και για όλο αυτό πρέπει να ευχαριστήσουμε τα τηλεοπτικά ριάλιτι.

Ο Holcomb ήταν ένας από τους οκτώ συμμετέχοντες στην πρώτη σεζόν του δημοφιλούς ριάλιτι 60 Days In (60 μέρες μέσα) της A&E, που παίρνει αθώους πολίτες και τους βάζει κρυφά στη φυλακή. Ούτε οι κρατούμενοι, ούτε οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι γνωρίζουν ότι οι παίκτες βρίσκονται εκεί για να μάθει ο Noel –και οι θεατές στο σπίτι– τι ακριβώς γίνεται πίσω από τα κάγκελα της φυλακής όταν οι κρατούμενοι και οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι νομίζουν πως κανείς δεν παρακολουθεί.

«Σοκαρίστηκα με το ότι χρησιμοποιούσαν τις τουαλέτες ως πεδίο ελέγχου των ανθρώπων», είπε τηλεφωνικά ο Noel στο VICE νωρίτερα αυτή την εβδομάδα. «Οι κρατούμενοι δεν παραπονούνταν για αυτό και το προσωπικό δεν το είχε ακούσει».

Ωστόσο, όταν ο Robert έφυγε από το πρόγραμμα πριν να τελειώσουν οι 60 μέρες του λόγω έλλειψης κίνησης του εντέρου του, ο Noel είπε ότι παρατήρησε πως πολλοί άλλοι κρατούμενοι υπέφεραν από το ίδιο πρόβλημα, που έχει να κάνει με το ότι πρέπει να κρατιέσαι όλη την ώρα. Το αποτέλεσμα είναι ότι τώρα η φυλακή ορίζει συγκεκριμένες τουαλέτες ως διαθέσιμες σε όλους τους κρατουμένους.

Το 60 Days In, η δεύτερη σεζόν του οποίου ξεκίνησε στην Αμερική, είναι επιτυχία για την A&E, καθώς προσελκύει τακτικά πάνω από ένα εκατομμύριο θεατές ανά επεισόδιο. Ο Holcomb ξεκίνησε πιστεύοντας ότι η φυλακή ήταν μια λέσχη αλλά τέλειωσε με τέσσερις εβδομάδες στην απομόνωση και εγκατέλειψε το σόου πρόωρα. Ο τρόπος σκέψης του σίγουρα άλλαξε. Ένας άλλος συμμετέχων, ο Jeffrey Downs, έφυγε αφού δέχτηκε επίθεση από άλλον κρατούμενο. Ποτέ πριν ένα ριάλιτι δεν φαινόταν τόσο αληθινό ή τόσο επικίνδυνο.


Ενώ οι απειλές και η βία μπορούν να κάνουν τον κόσμο να συντονιστεί για να δει, ο πραγματικός λόγος πίσω από το 60 Days In είναι πως ο Noel χρειαζόταν να ανακαλύψει τι συνέβαινε στη φυλακή του. Συνεργάστηκε με την εταιρεία Lucky 8 Productions, που όχι μόνο στρατολόγησε άτομα πρόθυμα να πάνε στη φυλακή αλλά και που γέμισε τη φυλακή με κάμερες για να πιάνει όλη τη δράση. (Η εταιρεία παραγωγής άφησε τις κάμερες στη φυλακή έτσι ώστε οι Αρχές να μπορούν να τις χρησιμοποιήσουν).

Αφού μίλησε στους συμμετέχοντες στο 60 Days In όταν βγήκαν από τη φυλακή, ο Noel διαπίστωσε ότι πολλοί από αυτούς ήταν πολύ αγχωμένοι ή καταθλιπτικοί αφού έφευγαν από εκεί και μία είπε κιόλας ότι ένιωσε πως έπρεπε να κάνει κάτι το οποίο θα την έστελνε πίσω στη φυλακή γιατί η επανένταξη ήταν τόσο δύσκολη. Λόγω αυτού, όταν οι κρατούμενοι αποφυλακίζονται, η φυλακή παρέχει σήμερα περισσότερες πληροφορίες για το πώς να έρθουν σε επαφή με τους επαγγελματίες στον τομέα της υγείας, ανοιχτές τηλεφωνικές γραμμές για αυτούς που σκέφτονται την αυτοκτονία και άλλες δωρεάν παροχές για να τους βοηθήσουν να επανενταχθούν με μεγαλύτερη επιτυχία. «Δεν τους βγάζουν από την πόρτα χωρίς βοήθεια», είπε ο Noel στο VICE.

«Νομίζω πως είναι καλύτερο μέρος για το προσωπικό και τους κρατουμένους τώρα, συγκριτικά με αυτό που βλέπετε στην εκπομπή» είπε ο σερίφης. «Σε γενικές γραμμές, το γύρισμα [του 60 Days In] ήταν μια πολύ θετική εμπειρία». Σύμφωνα με τον Noel, η φυλακή της Κομητείας Κλαρκ έχει έλλειψη προσωπικού και υποχρηματοδοτείται, αλλά εκείνος είναι σε θέση να κάνει αλλαγές. Λόγω αυτών που έχει δει ο Noel στην εκπομπή, δέκα σωφρονιστικοί υπάλληλοι είτε απολύθηκαν λόγω συμπεριφοράς είτε παραιτήθηκαν.


Η Monalisa Johnson, μία από τους συμμετέχοντες στη δεύτερη σεζόν της εκπομπής, δεν συμπαθούσε τους αστυνομικούς ή τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους πριν να αρχίσει αυτό το πείραμα, και η εμπειρία της εδραίωσε ακόμη περισσότερο αυτό που νιώθει. «Όταν οι σωφρονιστικοί υπάλληλοι έχουν εξουσία στη ζωή κάποιου, πρέπει να παίρνουν σοβαρά το ρόλο τους» είπε στο VICE. «Νομίζω πως επειδή έχουν τόσο πολλή εξουσία κάνουν κατάχρηση και δεν υπάρχει κάποιος να τους ελέγξει, και δεν υπάρχει κανένας να τους ζητήσει το λόγο».

Ο σερίφης της Κομητείας Κλαρκ Jamey Noel

Κάθε μέρα, είπε η Johnson, ήθελε να αποχωρήσει από το σόου γιατί ένιωθε πολύ κουρασμένη και πονούσε αφού κοιμόταν πάνω σε διάτρητο στρώμα σε μεταλλικό κρεβάτι, αλλά τελικά κατάφερε να αντέξει και τους δύο μήνες. Είχε προσωπικό λόγο να υπομείνει: η κόρη της είναι φυλακισμένη και εκτίει ποινή 10 ετών. Είπε ότι ήθελε να δει τι βίωνε η κόρη της στη φυλακή και ο χρόνος που πέρασε μέσα τις έφερε πιο κοντά. Τώρα η κόρη της Johnson, της ανοίγεται για τις δυσκολίες που περνάει γιατί ξέρει πως η μητέρα της μπορεί να τη νιώσει και πως υπέμεινε και η ίδια τη διαδικασία της φυλακής.

Η δεύτερη σεζόν γυρίστηκε λίγο μετά την πρώτη και πριν ο Noel να μπορεί να εφαρμόσει πολλές από τις νέες πολιτικές, αποτέλεσμα όσων είδε στη διάρκεια της πρώτης σεζόν. Ήταν σημαντικό να γυρίσουν τις σεζόν τη μία κοντά στην άλλη, έτσι ώστε οι άλλοι κρατούμενοι και σωφρονιστικοί υπάλληλοι να μην υποψιαστούν τους μυστικούς κρατουμένους. (Σε όλους, η εταιρεία παραγωγής είπε ότι κινηματογραφούσαν ένα ντοκιμαντέρ για τους πρωτάρηδες στη φυλακή).

«Αμφιβάλλω πολύ σοβαρά εάν θα είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε τώρα που έχει γίνει δημοσίως γνωστό, η πρώτη σεζόν παίζεται αυτή τη στιγμή· και το προσωπικό γνωρίζει και οι κρατούμενοι γνωρίζουν, και υποψιάζονται τα πάντα έτσι κι αλλιώς» είπε ο Noel. «Θα ήταν αδύνατο για μένα να γυρίσω άλλη μια σεζόν».

Ίσως η παραγωγή θα πρέπει να μετακομίσει σε άλλη φυλακή και να βοηθήσει εκείνον τον σερίφη να βελτιώσει τις εγκαταστάσεις της. Θα χρειαστούν πολλά περισσότερα από ένα τηλεοπτικό ριάλιτι για να διορθωθούν τα προβλήματα του αμερικανικού σωφρονιστικού συστήματος, αλλά καθετί μικρό βοηθάει –ακόμα και εάν προέρχεται από τη φόρμα ενός τηλεοπτικού ριάλιτι.



About Unknown

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου