Ο ύπνος είναι ένας μικρός θάνατος


«Ο ύπνος θρέφει τα παιδιά κι ο ήλιος τα μοσχάρια,» λένε. Προς το παρόν αφήνουμε τον ήλιο και τα μοσχάρια και θα μιλήσουμε για τον ύπνο.

Ο ύπνος είναι από τα βασικότερα αγαθά της ανθρώπινης ύπαρξης. Σκεφτείτε μόνο ότι ξοδεύουμε, σχεδόν, το ένα τρίτο της ζωής μας στον ύπνο.

Ξεκουράζει σώμα και πνεύμα. Μας χαλαρώνει. Οι μπαταρίες του οργανισμού μας φορτίζουν κι ανακτούμε τη δύναμη και την ενέργεια που σπαταλήσαμε κατά τη διάρκεια της μέρας.

Σύμφωνα με τα λεξικά, ο ύπνος ορίζεται ως η περιοδική κατάσταση κατά την οποία οι φυσιολογικές λειτουργίες του οργανισμού ενός ανθρώπου ή ζώου επιβραδύνονται και το πνεύμα έχει μειωμένη συνείδηση του εαυτού του και μειωμένη επαφή με το περιβάλλον.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι λέξη ύπνος είναι αρχαία ελληνική λέξη.

Στη αρχαία Ελλάδα ο Ύπνος λατρεύονταν ως θεότητα.

Τον θεωρούσαν πότε έναν ήσυχο και όμορφο νέο που έφερνε τη γαλήνη και τα ευοίωνα όνειρα και πότε έναν δαίμονα με φτερά και άγρια χαρακτηριστικά, που κουβαλούσε ένα νεκρό και γέμιζε το μυαλό τον ανθρώπων με άσχημα προαισθήματα και κακή διάθεση.

Ο Ύπνος των αρχαίων Ελλήνων είχε αδερφό το Θάνατο. Μητέρα τους ήταν η Νύχτα και πατέρας τους ο Έρεβος.

Αυτά με τη μυθολογία και τ’ αρχαία χρόνια.

Η επιστήμη ορίζει τον ύπνο σαν μια φυσιολογική κατάσταση του οργανισμού των ανθρώπων και των ζώων που διαθέτουν κεντρικό νευρικό σύστημα.

Στη διάρκεια του, η αντίληψη μειώνεται και η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον περιορίζεται γι’ αυτό και συνηθίζεται να λέγεται πως «ο ύπνος είναι ένας μικρός θάνατος».

Τ’ άτομα που δεν κοιμούνται καλά ή κοιμούνται λίγο την επόμενη μέρα παρουσιάζουν συμπτώματα νύστας και κόπωσης και πολλές φορές νευρικότητα.

Στην περίπτωση δε, που κάποιος έχει να κοιμηθεί μέρες, τότε είναι πολύ πιθανό να έχει ψευδαισθήσεις, σα να ονειρεύεται ξύπνιος και διάφορες άλλες επιπλοκές που μπορούν να οδηγήσουν ακόμη και στο θάνατο.

Τα στάδια του ύπνου είναι πέντε, με σημαντικότερο το πέμπτο που είναι το στάδιο REM (Rapid Eye Movement) στη διάρκεια του οποίου βλέπουμε τα όνειρα.

Παράγοντες που επηρεάζουν τον ύπνο είναι το άγχος, το βαρύ φαγητό το βράδυ, το αλκοόλ και οι στενάχωρες καταστάσεις.

Αν κανείς φάει βαριά το βράδυ, τότε κατά τη διάρκεια του ύπνου ο οργανισμός του αντί να ξεκουράζεται, υπερλειτουργεί στην προσπάθεια ταυτόχρονης πέψης και ύπνου. Το αποτέλεσμα; Ξύπνημα με κακοκεφιά και κόπωση.

Οι περιπτώσεις άγχους και δυσάρεστων καταστάσεων, συνοδεύονται από εφιάλτες, εφιδρώσεις, ξύπνημα κάθε τόσο κι εν τέλει κούραση αντί για ξεκούραση.

Ο ανθρώπινος οργανισμός είναι προγραμματισμένος να δουλεύει τη μέρα και να κοιμάται τη νύχτα. Σε αντίθετες περιπτώσεις μπορεί να υπάρξουν δυσλειτουργίες στον οργανισμό. Θεωρείται, πως ο καλύτερος ύπνος γίνεται από τις δώδεκα τη νύχτα μέχρι τις τέσσερις το ξημέρωμα.

Όταν χασμουριόμαστε ο εγκέφαλος αρχίζει να υπολείπεται οξυγόνου. Στην προσπάθεια μας να πάρουμε περισσότερο για να τον τροφοδοτήσουμε, ανοίγουμε διάπλατα το στόμα κι αναπνέουμε βαθιά.

Για όλα αυτά, λοιπόν, πρέπει να φροντίζουμε να κοιμόμαστε σωστά κι όσο χρειάζεται το σώμα και το πνεύμα μας για να λειτουργεί φυσιολογικά. Άλλοι χρειάζονται πέντε ώρες κι άλλοι εννιά, εξαρτάται. Όπως κι αν έχει, είναι από τα πιο σημαντικά για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Καθώς επίσης, να μεριμνήσουμε ώστε να έχουμε καθαρή συνείδηση, γιατί μ’ αυτό τον τρόπο βάζοντας το κεφάλι στο μαξιλάρι, ο ύπνος έρχεται γρήγορα και γλυκά.

Αν δεν ήταν απαραίτητος ο ύπνος δε θα του βγάζαμε και τραγούδια, τα νανουρίσματα.

Κι αν βιάζεστε για κάτι, κοιμηθείτε πολύ. Οι ώρες περνούν γρηγορότερα.





Πηγή: mindthetrap
Φώτο: E-Radio
Share on Google Plus

About Γεώργιος Τσε

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου